Het is dus ook niet de snelste en simpelste freebie uit online "Weggeverland". Dat zal je mij niet horen zeggen.
Maar als je op zoek bent naar FANS, een EXPERTSTATUS én een continue STROOM AAN KLANTEN... zou ik deze Koning onder de weggevers zeker niet gedachteloos aan de kant schuiven.
Als jouw persoonlijke Quiz Guide laat ik je in deze blogpost zien welke voordelen het inzetten van de JUISTE én GOEDE quiz jou oplevert:
Laat me je eerst het ware geheim vertellen, over wat Quizzen zo onweerstaanbaar maakt...
Hun aantrekkingskracht zit 'm namelijk in de nieuwsgierige aard van de mens en de oerdrang om onszelf aan anderen te meten.
In de overbezette online space trekken quizzen de aandacht als een heldere ster in de duisternis.
De menselijke psyche kan het niet helpen en laten om er aandacht aan te schenken. Magazines maken hier al jaren gretig gebruik van. Denk bijvoorbeeld aan het magazine of de site van Happinezz?
Als je Happinezz kent, dan weet je hoe sterk hun brand gelinkt is aan quizjes.
Maar ook de Rabobank gebruikt een quiz funnel om (nieuwe) klanten aan het beleggen te krijgen.
Dan leid ik je nu langs de 7 magische voordelen van een quiz:
Quizvoordeel 1: De interactieve kracht
De ware kracht van een quiz start met de interactiviteit. Een goede quiz grijpt je aandacht in het moment, leidt je snel en kort in momentum door een aantal vragen en levert je een leuke en boeiende ervaring op.
Een quiz stelt jouw quizdeelnemers dus in staat om actief deel te nemen aan een gepersonaliseerde reis op maat van jouw BRAND.
Quizvoordeel 2: De juiste Quiz maakt jou direct de expert in jouw niche.
Zeg nu zelf... Het feit dat je de durf en kennis hebt gehad om een quiz te maken, geeft toch aan dat je weet waar je over praat. Anders had je er toch nooit een Quiz over kunnen maken?
Wanneer je de juiste vragen stelt in jouw quiz, kun je tot een unieke en passende uitkomst komen waarvan jouw quizdeelnemer met open mond naar het beeldscherm staart en denkt....:
Dat is het moment waarop jij direct DIE EXPERTSTATUS verwerft en de GO TO PERSOON wordt om bij aan te kloppen.
Quizvoordeel 3: Een quiz levert VEEL en SUPERGOEDE LEADS op
157 nieuwe inschrijvingen in 1 week voor mijn e-maillijst met een gloednieuw bedrijf, zonder volgers en enkel door organisch verkeer.
Dat was mijn eigen ervaring nadat ik mijn eerste quiz lanceerde.
(Ik vertel je er meer over in de case study post: " Hoe ik in 6 weken 9000 euro verdiende met mijn allereerste Personality Quiz")
En geloof me, een e-maillijst die volstroomt met de allerleukste potentiële klanten die precies passen bij jouw niche en aanbod, voelt echt als een wondertje.
(Let wel! Om jouw ideale klant aan te trekken is het heel belangrijk de juiste quiztitel te kiezen.)
Quizvoordeel 4: Een goede quiz brengt je conversie in een stroomversnelling
De echte magie van een quiz ontdek je aan het eind. Bij de conversies.
Een goed doordachte quiz maakt namelijk naadloos de overgang van betrokken deelnemers naar kopende klanten.
Het vermogen om je ideale klant te segmenteren en gerichte content te maken, maakt de quiz funnel tot een conversie parel.
Hierin zit ook meteen het meeste denkwerk. De juiste quizstrategie zorgt ervoor dat alles goed aansluit.
Quizvoordeel 5: Met de juiste quiz maak je IMPACT en mensen gelukkiger!
People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel...
Maya Angelou
In de online jungle waar contact vaak oppervlakkig en vluchtig is, voelt het als een verademing als je opeens het gevoel krijgt dat iemand wel echt interesse heeft in jou en naar je luistert.
Dat is wat een goede quiz doet. Hij is gericht op de ander... en als je de juiste vragen stelt, voelt de quiznemer zich gehoord, gezien en begrepen.
Daardoor ontstaat er verbinding en vertrouwen.
In dit tijdperk waarin personalisatie gewoonweg essentieel is, biedt de quiz je een gouden kans om een echte connectie met jouw publiek te creëren.
Door de quizresultaten aan het eind van je quiz passend te maken op basis van de antwoorden van je quiznemers, krijgen zij het gevoel van oprechte en persoonlijke interactie.
Zo treedt de KNOW LIKE & TRUST factor in werking die leidt tot een hogere betrokkenheid en loyaliteit aan jouw MERK.
Quizvoordeel 6: Een Eldorado aan informatie
Een goed uitgewerkte quiz funnel is niet alleen waardevol voor de quizdeelnemer maar tegelijkertijd ook een Eldorado aan informatie van onschatbare waarde.
Met elke beantwoorde vraag worden er op de achtergrond inzichten onthuld.
De gebruikersvoorkeuren, pijnpunten en verlangens, demografische gegevens zijn het werkelijke goud waardoor ondernemers hun aanbod en oplossingen effectiever kunnen afstemmen.
De ultieme win win voor beiden partijen.
(Quizfact 7: Eldorado is een mythisch goudland dat volgens de legende verstopt is ergens in de jungle van Zuid-Amerika en waar de vroegere kolonisten gretig naar zochten)
Quizvoordeel 7: Je advertentiekosten kunnen drastisch dalen
Met de waardevolle eigen schat aan data die je verzameld uit je quiz, kun je veel gerichter advertenties naar de juiste mensen sturen.
Geef jouw data aan Facebook, LinkedIn of Google en nieuwe inschrijvingen kunnen je slechts een paar cent kosten.
De populariteit van quizzen zorgt sowieso voor een hogere klikbaarheid.
Vraag je je af waarom juist nu het moment is om te kiezen voor een Quiz funnel?
In Amerika zijn quizzen al langer razendpopulair.
Topcoaches als Amy Porterfield, Tony Robbins, Ramit Sethi zetten ze graag in voor lanceringen of als hoofd leadmagnet voor hun BRAND.. maar in Nederland en Belgie wordt de quiz nog steeds kleinschalig gebruikt.
Daarom is juist nu het moment om hierop in te spelen.
De quiz funnel is in deze regio van de wereld als een lelie die uit de modder omhoog klimt en langzaam maar zeker online ondernemersland verrijkt met haar unieke kracht.
De aanpasbaarheid, veelzijdigheid, duurzaamheid en effectiviteit van een quiz zijn geweldig. En quizzen stimuleren interactie.
De quiz is een onmisbare troef geworden voor online ondernemers in verschillende niches.
Nu is het moment om in the spotlights te gaan staan en de online wereld te verrijken met jouw unieke BRAND quiz.
Andere artikelen in de "De Geheime Quiz Formule Serie":
- [Case Study: Hoe ik in 6 weken €9000 verdiende met mijn eerste 'Personality' Quiz](link naar het artikel)
- [Hoe kies jij de Juiste Quiz voor Jouw Online Bedrijf?"(Met Interactieve Quiz!)](link naar het artikel)